20. května 2017

Cizrna s rajčaty

Dříve jsem nemohla luštěniny ani vystát, ale dnes bych je mohla jíst skoro každý den. Mezi mé nejoblíbenější patří rozhodně cizrna. Obsahuje okolo 20% bílkovin, takže se skvěle hodí pro vegetariány a ještě k tomu neobsahuje lepek!

Cizrna s rajčaty je jednoduchá, hotová během 15 minut  a hodí se jako skvělý oběd



POTŘEBUJEME: 1 konzervu cizrny (400 g cizrny)
                cizrna nemá bohužel jen samé výhody, jednou z negativních vlastností je                                              dlouhá doba vaření, proto vždy sáhnu po cizrně z konzervy
                               1 konzervu krájených rajčat
                               1/2 cibule 
                                bobkový list 
                                kari
                                paprika 
                                nové koření
                                slunečnicový olej 
jako přílohu většinou zvolím rýži, teď jsem se rozhodla pro jáhly. Jáhly jsou chutné lehce stravitelné a mají optimálně výživné vlastnosti, obsahují až 12% bílkovin! 


1. Oloupejte cibuli a nakrájejte ji na drobno, poté lehce osmažte na rozehřáté pánvi s slunečnicovým        olejem. 
2. Přidejte bobkový list a dvě kuličky nového koření.
3. Cizrnu přeceďte a přidejte k cibulce.
4. Cizrnu okořeňte  kari, paprikou, dochuťte solí (tip: omáčce dodá skvěle na chuti například čerstvá       bazalka)
5. Pak už jen stačí přidat rajčata 

s láskou Dominika 





29. dubna 2017

Skořicová ovesná kaše

Na tuhle kaši toho vlastně moc nepotřebujete. V hlavní roli jsou tady ovesné vločky a rostlinné mléko. Tyhle dvě suroviny mám doma většinou v zásobě a pokud ne, mléko jde skvěle nahradit vodou. Pak už jen stačí přidat oblíbené ovoce, semínka, kokos, skořici.....


POTŘEBUJEME:    250 ml rýžového mléka + 250 ml vody
                                 11 lžic ovesných vloček
                                 1 banán
                                 lžička skořice
                                 lžíce lněného semínka
                                 2 lžíce oříškového másla či zdravější nutelly
                                 2 lžíce kokosu
                                 maliny
                                 semínka






1. Pokud chci mít ovesné vločky, co nejrychleji uvařené opražím je krátce na pánvi a zaliju mlékem a     vodou a nechám je chvilinku vařit
2. Poté už stačí přidat na ochucení skořici, oříškové máslo a půl rozmačkaného banánu
3. Nakonec vždy přidávám kokos a lněné semínko
4. Na ozdobení jsem nakrájela zbytek banánu, posypala kaši malinama a semínky

s láskou Dominika