7. července 2017

Čočkový salát

Dnes se po hodně dlouhé době dostávám k dalšímu receptu. Doufám, že tenhle recept na úžasný, letní čočkový salát všechno vynahradí. To, co se nezachytilo na fotkách je zcela jistě obsaženo v jeho úžasné a svěží chuti.


POTŘEBUJEME:  150-300 g zelené čočky
                               1/2 okurky
                               1/2 avokáda
                               limetka
                               1 polévková lžíce sojové omáčky
                               bobkový list
                               majoránka
                               máta nebo meduňka
                               sůl

  1. Po několika hodinách namáčení čočky společně s majoránkou a bobkovým listem, čočku uvaříme. 
  2. Poté čočku dochutíme solí 
  3. Okurku a avokádo nakrájíme na kostičky. 
  4. 1/2 limetky vymačkáme a smícháme s polévkovou lžící sojové omáčky. 
  5. Vychladlou čočku smícháme s okurkou, avokádem a zálivkou 
  6. Nakonec můžeme ozdobit bylinkami a zbytkem limetky a dochutit solí
To nejtěžší na tomhle salátu je asi uvařit čočku, což ovšem zvládne úplně každý:) proto si ho ráda dělám jako rychlý oběd, zvláště teď v létě

s láskou Dominika 



20. května 2017

Cizrna s rajčaty

Dříve jsem nemohla luštěniny ani vystát, ale dnes bych je mohla jíst skoro každý den. Mezi mé nejoblíbenější patří rozhodně cizrna. Obsahuje okolo 20% bílkovin, takže se skvěle hodí pro vegetariány a ještě k tomu neobsahuje lepek!



POTŘEBUJEME: 1 konzervu cizrny (400 g cizrny)
                cizrna nemá bohužel jen samé výhody, jednou z negativních vlastností je                                              dlouhá doba vaření, proto vždy sáhnu po cizrně z konzervy
                               1 konzervu krájených rajčat
                               1/2 cibule 
                                bobkový list 
                                kari
                                paprika 
                                nové koření
                                slunečnicový olej 
jako přílohu většinou zvolím rýži, teď jsem se rozhodla pro jáhly. Jáhly jsou chutné lehce stravitelné a mají optimálně výživné vlastnosti, obsahují až 12% bílkovin! 


1. Oloupejte cibuli a nakrájejte ji na drobno, poté lehce osmažte na rozehřáté pánvi s slunečnicovým        olejem. 
2. Přidejte bobkový list a dvě kuličky nového koření.
3. Cizrnu přeceďte a přidejte k cibulce.
4. Cizrnu okořeňte  kari, paprikou, dochuťte solí (tip: omáčce dodá skvěle na chuti například čerstvá       bazalka)
5. Pak už jen stačí přidat rajčata 

s láskou Dominika