29. dubna 2017

Skořicová ovesná kaše

Na tuhle kaši toho vlastně moc nepotřebujete. V hlavní roli jsou tady ovesné vločky a rostlinné mléko. Tyhle dvě suroviny mám doma většinou v zásobě a pokud ne, mléko jde skvěle nahradit vodou. Pak už jen stačí přidat oblíbené ovoce, semínka, kokos, skořici.....


POTŘEBUJEME:    250 ml rýžového mléka + 250 ml vody
                                 11 lžic ovesných vloček
                                 1 banán
                                 lžička skořice
                                 lžíce lněného semínka
                                 2 lžíce oříškového másla či zdravější nutelly
                                 2 lžíce kokosu
                                 maliny
                                 semínka






1. Pokud chci mít ovesné vločky, co nejrychleji uvařené opražím je krátce na pánvi a zaliju mlékem a     vodou a nechám je chvilinku vařit
2. Poté už stačí přidat na ochucení skořici, oříškové máslo a půl rozmačkaného banánu
3. Nakonec vždy přidávám kokos a lněné semínko
4. Na ozdobení jsem nakrájela zbytek banánu, posypala kaši malinama a semínky

s láskou Dominika 









13. dubna 2017

Bezlepková krupicová kaše

Všichni ji známe z dětství, ale ne všichni ji máme v oblibě. Přesto si myslim, že tuhle celozrnnou čirokovou krupicovou kaši si oblíbíte raz dva. Na své si přijdou vegani i bezlepkáři (Čirok je přirozeně bezlepková obilovina a pochází původně z Afriky). Je vhodná v kteroukoli denní dobu, potěší, zahřeje a je hotová během pár minut.


POTŘEBUJEME: 5 vrchovatých lžic čirokové krupice
                              500 ml mandlového mléka
                              špetka soli
                              1 lžíce melasového třtinového cukru
                              banán
                              hrst mraženého ovoce
                              skořice

1.Mandlové mléko přiveďte do varu se špetkou soli.
2.Přidejte krupici a cukr a za stálého míchání nechte vařit 3 minuty, pokuď bude kaše moc hustá            zřeďte ješte s mandlovým mlékem. Právě díky melasovému cukru získá kaše skvělou násládlou až      karamelovou chuť
3. Pak už jen stačí kaši ozdobit skořicí a ovocem.
4. tip: nevegani můžou přidat navrch oříšek másla, na chuťi kaši skvěle dodá i opražený kokos

 s láskou Dominika